Na méně vytížených autobusových linkách uvažujeme o zavedení mikrobusů, říká hejtman Netolický

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický navštívil v úterý v Jihlavě sídlo společnosti ICOM transport a.s., která patří mezi největší autobusové dopravce v zemi. Hejtman se po jarních jednáních o nárůstu platů řidičů autobusů zajímal především o současný stav a vývoj mezd, ale také o další směřování společnosti a její působení v Pardubickém kraji, kde prostřednictvím ČSAD Ústí nad Orlicí zajišťuje více jak 13 milionů autobusových kilometrů ročně. Jednou z možných novinek v oblasti dopravní obslužnosti je například zavedení mikrobusů na méně vytížených linkách či v nočních hodinách.
ICOM 2

„Vzhledem k tomu, že na některých okrajových linkách nebo v nočních či brzkých ranních hodinách evidujeme nízký zájem cestujících, uvažujeme, že bychom na tyto vybrané spoje po dohodě s dopravci nasadili autobusy s nižší kapacitou cestujících, což samozřejmě vede k úsporám za provoz. Je však nutné celý systém důkladně promyslet, aby naopak nedocházelo k tomu, že tyto vozy budou nasazovány na spoje, kde je potřebná vyšší kapacita, a to například spoje rozvážející děti do škol či lidi za prací. Důležité je, že jeden z největších dopravců v regionu je o této myšlence ochoten jednat,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který se zajímal také o průměrné mzdy řidičů autobusů, tedy téma, které rezonovalo celou republikou v jarních měsících. „Průměrná mzda ve společnosti v současné době činí 29 500 korun, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 17 procent. Obecně jsem však byl znovu upozorněn na problém s nedostatkem řidičů, což je bohužel dlouhodobý trend, který v nejbližších letech nepodaří zřejmě úspěšně vyřešit. Společnost však má dobré zkušenosti s řidiči z jiných zemí, a to především Ukrajiny,“ sdělil hejtman Netolický.

Ten si společně s generálním ředitelem společnosti Zdeňkem Kratochvílem a ředitelem ČSAD Ústí nad Orlicí Radkem Kuběnkou prohlédl celý areál společnosti, která kromě autobusové a nákladní dopravy zajišťuje také autorizovaný servis vozů Mercedes a provozuje veřejnou čerpací stanici.

Společnost ICOM transport a.s. má v současné době v celém koncernu okolo 1800 zaměstnanců, z čehož je 1400 řidičů autobusů a nákladních vozů. Celorepublikově obslouží ročně přes 42 milionů kilometrů a přepraví okolo 32 milionů cestujících. Samotná společnost ČSAD Ústí nad Orlicí, která kromě Pardubického obsluhuje částečně také Královehradecký a Olomoucký kraj zaměstnává 300 lidí a provozuje 180 autobusů, z čehož je hned 60 plně bezbariérových.


Více o společnosti

Koncern ICOM transport a.s. se během 20 let stal jedním z největších dopravních firem v České republice. Hlavní strategií firmy je zajištění kvalitní dopravní obslužnosti jednotlivých krajů, především pak s využitím nejmodernějšího vozového parku značky Mercedes-Benz a Setra. Výrazné úspěchy společnost zaznamenává i ve vnitrostátní a mezinárodní kamionové dopravě. Dopravní uskupení ICOM transport a.s. provozuje 800 autobusů, 300 souprav nákladních vozidel a zaměstnává 1800 zaměstnanců. Dále disponuje autorizovaným servisem Mercedes-Benz, čerpacími stanicemi, službami měření emisí a myčkami vozidel.

 

Kontakt

icom logo

Adresa: Jiráskova 1424/78, JIHLAVA 

Telefon: +420 567 121 111

E-mail: info@icomtransport.cz

Nabídka práce

Z NAŠÍ NABÍDKY VYBÍRÁME:

  • ŘIDIČ KAMIONU
  • ŘIDIČ AUTOBUSU
  • AUTOMECHANIK
  • PŘIJÍMACÍ TECHNIK
  • DISPEČER

VÍCE V SEKCI VOLNÁ MÍSTA >> 

JAK U NÁS PROBÍHÁ VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ:

  • Z přijatých životopisů vybereme uchazeče, kteří nejlépe odpovídají našim požadavkům. Těmto uchazečům zavoláme a pozveme je do výběrového řízení. Ostatním pošleme email s informací, že jsme je do výběrového řízení nevybrali.
  • Výběrové řízení může mít 1 – 3 kola a probíhá formou individuálního pohovoru. Uchazeči se setkají s modelovými situacemi, osobnostními dotazníky, odbornými a jazykovými testy.
  • V závěru výběrového řízení účastníky informujeme o dalších krocích a o termínu, do kterého můžou očekávat naše vyjádření.
  • Při úspěchu ve výběrovém řízení dostane vybraný uchazeč konkrétní nabídku a po vzájemné dohodě následuje podpis pracovní smlouvy.