Vláda slíbila navýšení platů řidičům autobusů

S účinkem od 1. 1. 2017 došlo k novele nařízení vlády týkající se odměňování řidičů. Novela přesunula řidiče ze třetí tarifní skupiny do páté tarifní skupiny, čímž vzrostla nejnižší zaručená mzda z 80,50 Kč/hodinu na 98,10 Kč/hodinu. Odměna za dobu čekání mezi spoji je nově 90 % hodinové sazby. Nově zavedený příplatek za náročné pracovní prostředí ve výši 6,60 koruny za hodinu.

Zatím však není jasné, kdo potřebné peníze poskytne. Vláda nebo kraje?

„V našem případě se jedná o řidiče zajišťující dopravní obslužnost, kterou si u nás objednal stát prostřednictvím Krajských úřadů. Smlouvy s Kraji však nepočítají se změnou zákona. Navýšení mezd je tak zásadní, že není možné, aby je dopravci pokryli z vlastních zdrojů. My jsme povinni dodržovat zákon a jako dopravce řidičům zvýšený plat poskytnout. Solidní společnost si na to může půjčit od banky, nikoli však dlouhodobě,“ uvedl Zdeněk Kratochvíl, generální ředitel koncernu ICOM transport.

Ten pravidla v oceňování řidičů autobusové dopravy kvituje. Chybí mu ale v odměňování řidičů nákladní dopravy. „Tím, že byli řidiči přesunuti do páté tarifní skupiny, kde jim přísluší vyšší mzda, došlo ke zprůhlednění trhu. Některé společnosti vyplácely řidičům minimální mzdu a zbytek řidičům dávaly z nezdaněných peněz. Firmy nejenže šidily stát, ale i díky nižším nákladům na mzdy měly i konkurenční výhodu. Pomozte nám narovnat prostředí i v nákladní dopravě,“ sdělil generální ředitel Zdeněk Kratochvíl.

Není přece možné, aby v době, kdy je na trhu nedostatek řidičů, měli tito na výplatní pásce minimální mzdu, či výrazně netržní. Často se setkáváme s tím, a to zvláště u lidí v exekuci, když zájemce o práci dozví, že veškerá mzda u nás je zdaněná a celá čistá mzda je poukázána na účet zaměstnanci, na který vidí exekutor, nenastoupí,“ informoval Zdeněk Kratochvíl.

Průměrný měsíční plat našeho řidiče nákladní dopravy činí 26 775 Kč a diety ve výši 12 191 Kč.

Veřejnou autobusovou dopravu u nás zajišťuje 1.080 řidičů s průměrným platem 25 028 Kč a dietami 2 477 Kč. Zároveň došlo od dubna loňského roku k výraznému zvýšení placení doby čekání, což činilo navýšení platu v průměru o 1 300 Kč na řidiče.

Koncern ICOM transport má snahu neustále expandovat. Do svých řad vítá nové řidiče a to i ty, kteří mají pouze řidičské oprávnění „B“. Rozšíření řidičského oprávnění uchazečům platíme.

Firma po absolvování řidičského kurzu garantuje hlavní pracovní poměr na dobu neurčitou.

Nedostatek profesionálních řidičů řeší ICOM transport i náborem zaměstnanců z třetích zemí, zejména z Ukrajiny,“ uvedl generální ředitel Zdeněk Kratochvíl.

Na obratu koncernu, který za uplynulý rok 2016 dosáhl částky ve výši 3,5 mld. Kč, se podílelo všech 1800 zaměstnanců. Za loňský rok naše autobusy přepravili 32 mil. osob a najeli 44 mil. kilometrů. Nákladní vozy za loňský rok najeli „jen“ 30 mil. kilometrů. Pravidelnou dopravní obslužnost zajišťuje koncern v devíti krajích.

Více o společnosti

Koncern ICOM transport a.s. se během 20 let stal jedním z největších dopravních firem v České republice. Hlavní strategií firmy je zajištění kvalitní dopravní obslužnosti jednotlivých krajů, především pak s využitím nejmodernějšího vozového parku značky Mercedes-Benz a Setra. Výrazné úspěchy společnost zaznamenává i ve vnitrostátní a mezinárodní kamionové dopravě. Dopravní uskupení ICOM transport a.s. provozuje 800 autobusů, 300 souprav nákladních vozidel a zaměstnává 1800 zaměstnanců. Dále disponuje autorizovaným servisem Mercedes-Benz, čerpacími stanicemi, službami měření emisí a myčkami vozidel.


Kontakt

icom logo

Adresa: Jiráskova 1424/78, JIHLAVA 

Telefon: +420 567 121 111

E-mail: info@icomtransport.cz

Nabídka práce

Z NAŠÍ NABÍDKY VYBÍRÁME:

  • ŘIDIČ KAMIONU
  • ŘIDIČ AUTOBUSU
  • AUTOMECHANIK
  • PŘIJÍMACÍ TECHNIK
  • DISPEČER

VÍCE V SEKCI VOLNÁ MÍSTA >> 

JAK U NÁS PROBÍHÁ VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ:

  • Z přijatých životopisů vybereme uchazeče, kteří nejlépe odpovídají našim požadavkům. Těmto uchazečům zavoláme a pozveme je do výběrového řízení. Ostatním pošleme email s informací, že jsme je do výběrového řízení nevybrali.
  • Výběrové řízení může mít 1 – 3 kola a probíhá formou individuálního pohovoru. Uchazeči se setkají s modelovými situacemi, osobnostními dotazníky, odbornými a jazykovými testy.
  • V závěru výběrového řízení účastníky informujeme o dalších krocích a o termínu, do kterého můžou očekávat naše vyjádření.
  • Při úspěchu ve výběrovém řízení dostane vybraný uchazeč konkrétní nabídku a po vzájemné dohodě následuje podpis pracovní smlouvy.